Cum să cauți în fișierele pdf

   V-am postat aici mai multe Biblii în pdf, să vedem cum puteți căuta în ele, în pdf.
   Căutările funcționează (bine) în fișierele cu diacritice românești (normale).

   În Android
- în (Google) PDF Viewer, la atingerea ecranului apare o lupă, în colțul din dreapta-sus, și puteți introduce textul căutat, chiar fără diacritice. 
- la fel în (Microsoft) Vizualizator PDF OneDrive
- mai sunt multe aplicații pentru citit fișiere pdf, în unele merge căutarea fără diacritice, în altele nu.

   În Windows

   De exemplu deschid în Adobe Reader, Biblia Cornilescu tiparita SBR  se vad 2 pagini  cu rosu. 
   Dau clic în meniu pe Editare și apoi pe Căutare, sau deschid cu Ctrl și F și se deschide ferestruica de căutare, în colțul din dreapta-sus. Scriu ce vreau să caut: ne rugăm neîncetat pentru voi, fără diacritice. 

   În colțul din dreapta-jos îmi arată cum caută și apoi îmi găsește ce am căutat (ca în imaginea de mai sus).

   Pot căuta un capitol din Biblie.
   Sau caut o pagină (de exemplu unde am ajuns cu citirea).

   În postarea anterioară v-am pus o carte cu partituri. Dar nu au fost puse trimiteri, în Cuprins, la fiecare cântare, așa că va trebui să căutăm folosind căutarea din meniu.
   În acest fișier ca în oricare altul (de exemplu în Biblia în pdf) puteți căuta ce doriți așa:

   Să zicem că am găsit în cuprins cântarea De tine-și amintește. Dau clic în meniu pe Editare și apoi pe Căutare, sau deschid cu Ctrl și F și se deschide ferestruica de căutare, în colțul din dreapta-sus. Introduc numărul cântării sau cuvinte din titlul ei, sau pagina și dau clic pe Anterior (caută în sus și o găsește din nou în Cuprins, dau clic de câteva ori până îmi găsește partitura) sau merg la început și dau clic pe Următor și o găsește.
    La fel funcționează căutarea și în alte fișiere pdf.

   Atenție! Căutarea poate funcționa doar în fișiere care conțin și text; nu în cele care conțin numai imagini (pagini scanate sau fotografiate, de exemplu unele cărți cu partituri).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu